vineri, 29 mai 2015

Cum sa schimbam uleiul la masina de tuns iarba

Te-ai saturat sa tragi coarda de pornire a motocultorului pana te doare mana?
Daca masina tan u porneste atat de repede precum iti doresti, poate ca a venit timpul sa ii aduci unele imbunatatiri. Iar in cazul in care nu vrei sa ramai fara ea, este recomandat sa ii faci o verificare macar o data pe an. Iar cu ajutorul instructiunilor urmatoare, vei putea sa faci acest lucru chiar tu.

Primullucru pe care trebuie sa-l faci este sa incalzesti putin motorul. Pune combustibil in rezervor, suficient cat sa-ti permita pornirea motorului. Porneste masina si las-o sa mearga pana ramane fara combustibil. Inainte de a proceda la revizia de rigoare, trebuie sa va luati cateva masuri de precautie, iar primul lucru este sa deconectati firele de contact, pentru a evita pornirea acidentala a motorului.
O revizie de baza a masinii de tuns iarba consta in cateva operatiuni esentiale.Prima dintre ele, extrem de importanta, este schimbarea uleiului.

Asigurati-va ca ati ales tipul potrivit de ulei, asemanator cu cel pe care doriti sa-l schimbati. Daca aveti dubii, intrebati despre acest lucru la magazinul de la care ati cumparat masina. Sau, in cazul in care sunteti in mare criza de timp, puteti verifica in certificatul de producator. Curatati bine orice urma de mizerie din jurul gurii de umplere a rezervorului de ulei, atunci cand faceti schimbul propriu-zis. O periuta veche de dinti va poate fi de folos pentru aceasta operatiune. Desurubati si scoateti joja de ulei, in cazul in care rezervorul este prevazut cu asa ceva. Apoi, localizati partea cea mai joasa a rezervorului, prevazuta cu un dop cu filet. Pentru a scurge leiul vechi din rezervor, nu e nevoie decat sa desurubati acest dop.

Sprijiniti masina in mod corespunzator, cu ajutorul unor caramizi, astfel incat sa va asigura atat accesul usor la dopul filetat, cat si pentru o scurgere completa a uleului uzat din rezervor. Pentru desfiletare, s-ar putea sa aveti nevoie de o cheie tubulara, cu ajutorul careia sa rotiti dopul in sens invers acelor de ceasornic, lasand pur si simplu uleiul uzat sa curga intr-un vas special de colectare. Insurubati inapoi foarte bine, insa fara a strange peste puteri dopul, astfel incat sa va vina usor sa-l desfaceti si la urmatorul schimb de ulei. Dac amasina este prevazuta cu filtru de ulei, schimbati-l si pe acesta. Umpleti inapoi cu necesarul de ulei si reporniti motorul. Lasati-l sa mearga putin, pana va asigurati ca nu sunt scurgeri de ulei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu